کشور ترکمنستان از نظر دارا بودن منابع گاز طبیعی،


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 29 اسفند 1391
بازدید : 327
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

کشور ترکمنستان از نظر دارا بودن منابع گاز طبیعی، در دنیا در مقام چهارم است. در سال 1971، متخصصین اهل شوروی، یک منبع عظیم گازی در این کشور را در روستایی در استان آخال ترکمنستان کشف کردند. اما عملیات سوراخ کردن زمین با اشتباه همراه شد و نتیجه آن، حفره بسیار عظیمی بود که فضای آن مملو از گازهای سمی و به خصوص گاز متان بود. آنها پس از نشت گاز اجازه یافتند تا حفره را آتش بزنند تا با این کار از انتشار گازهای سمی در اطراف خودداری کنند. نتیجه این عمل هم حفره ای آتشین است که از سال 1971 تا به حال همچنان در حال سوختن است.

منظره این حفره آتشین به عده ای برخی بسیار وحشتناک و گفته ای عده ای بسیار زیبا (به خصوص در نمای شب) است. نام این مکان "دروازه" است که به دروازه جهنم نیز معروف است.
Photo: ‎کشور ترکمنستان از نظر دارا بودن منابع گاز طبیعی، در دنیا در مقام چهارم است. در سال 1971، متخصصین اهل شوروی، یک منبع عظیم گازی در این کشور را در روستایی در استان آخال ترکمنستان کشف کردند. اما عملیات سوراخ کردن زمین با اشتباه همراه شد و نتیجه آن، حفره بسیار عظیمی بود که فضای آن مملو از گازهای سمی و به خصوص گاز متان بود. آنها پس از نشت گاز اجازه یافتند تا حفره را آتش بزنند تا با این کار از انتشار گازهای سمی در اطراف خودداری کنند. نتیجه این عمل هم حفره ای آتشین است که از سال 1971 تا به حال همچنان در حال سوختن است.
منظره این حفره آتشین به عده ای برخی بسیار وحشتناک و گفته ای عده ای بسیار زیبا (به خصوص در نمای شب) است. نام این مکان "دروازه" است که به دروازه جهنم نیز معروف است.
فیلمی از آتش همیشه زنده این گودال را اینجا ببینید:
http://www.youtube.com/watch?v=_blHFOEJt0o
اطلاعات بیشتر در مورد این گودال را اینجا بخوانید:
http://www.businessinsider.com/turkmenistan-darvaza-gas-crater-2012-10?op=1‎




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نعمت است نه فاجعه رفتن کسی که لایق نیست .............

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عمومي و ورزشي و علمي و آدرس msahand.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com